Dotazník pro trenéry tvořili i psychologové
Na trenéry, kteří obdrželi mail s nominací do soutěže Díky, trenére, čeká milá výzva v podobně vyplnění dotazníku. Ten by měl trenéra nebo trenérku představit pořadatelům. První část unikátní soutěže Díky, trenére hledající takové, kteří mohou svým působením inspirovat ostatní, začala 2. března a potrvá do 14. června. V tomto období může do ní kdokoliv nominovat svého oblíbeného trenéra mládeže.
Jemu poté přijde e-mail s informacemi, jak v soutěži pokračovat. A především odkaz na internetové stránky, kde najdou dotazník. „Nacházejí se v něm identifikační otázky typu – jak dlouho trénují, jak často trénují, kolik mají svěřenců. Dále jsou v něm osobností otázky, které pokládáme trenérům na desetibodové škále. Ta je dostatečně diferencující na to, abychom dokázali postihnout nuance odpovědí a na základě sofistikovanějších statistických metod vybrali trenéry do užšího výběru,“ říká Jan Polák, obchodní ředitel společnosti Ipsos, která data z dotazníků zpracovává. Dodává, že otázky probírali i s psychology.
„Snažili jsme se otázky připravit i psychology, kteří se zabývají sportovní problematikou. Dívali jsme se na něj komplexně,“ tvrdil Polák o dotazníku. „Z kompletního počtu přihlášených získáme statistickým způsobem užší okruh trenérů. Ten poté budou pořadatelé kvalitativním způsobem vyhodnocovat.“
Z celkového počtu přihlášených postoupí do dalšího kola 30 trenérů. Vyplnit dotazník pečlivým způsobem bude důležitým krokem. O tom, že se není čeho obávat, svědčí ohlas jednoho nominovaného fotbalového trenéra: „Musím říct, že to byl docela dobrý pokec.“ A jeho kolegu, trenéra basketbalistek, nad otázkami osvítilo: „Napadlo mě, jak zpestřit nejnudnější část přípravy, tedy nácvik obranného pohybu. Hned při následujícím tréninku si holky hrály na to, že v lese sbírají houby. Běhaly sem tam a nechtěly skončit. Moc je to bavilo a ani si neuvědomily, jak to bylo náročné.“
Pro Ipos, největší agenturou výzkumu trhu a veřejného mínění v České republice, se jedná o jeden z prvních sportovních projektů. „Ke sportu máme blízko. Studoval jsem Fakultu tělesné výchovy a sportu, celý život dělám basketbal a jiné sporty. Šéf společnosti Radek Jalůvka je bývalý hokejista, kolegové, kteří s námi na projektu spolupracují, jsou volejbalisti,“ doplnil Polák. „Své služby nabízíme i klubům a sportovním svazům. Myslíme si, že bychom jim mohli dát například odpověď na otázku, proč to lidi netáhne na stadiony a do hal, aby zde byl sport stejným magnetem pro diváky jako například v západní Evropě.“
(juh)
sdílet | Zpět